e-Hurtownia dla Twojej Firmy

Planet B2B jest platformą automatyzującą obsługę hurtowego e-handlu. Funkcjonuje całkowicie w chmurze obliczeniowej. Do uruchomienia i prowadzenia e-sprzedaży wystarczy przeglądarka i dostęp do internetu. Obsługiwane są wszystkie procesy składające się na e-sprzedaż: sprzedaż telefoniczna i internetowa, detaliczna i hurtowa

Szybki start Twojej e-Hurtowni w Planet B2B

Sprawdzone narzędzia do obsługi handlu w chmurze internetowej

Planet B2B umożliwia ekspresowe uruchomienie E-Hurtowni firmom prowadzącym dotąd sprzedaż z placówki handlu hurtowego. Bez konieczności zakupu serwerów, instalacji oprogramowania i prowadzenia kosztownych i długotrwałych wdrożeń. Do uruchomienia e-sprzedaży wystarczy dostęp do internetu, kilka prostych komputerów lub tabletów, założenie kont dla pracowników i wprowadzenie Katalogu Produktów.

Przygotowanie Katalogu

Najprostszym sposobem przygotowania oferty jest arkusz z podstawowymi informacjami:

  • kod produktu
  • nazwa / opis
  • marka / producent
  • cena detaliczna
  • cena minimalna
  • dostępność / stany

Plik z tymi danymi można przygotować w programach: Microsoft Excel, Google Sheet, Open Office, Numbers. Firmy korzystające z programu magazynowo-księgowego mogą wprowadzić katalog poprzez eksport danych z kartoteki.

Uruchmienie E-Sklepu

Planet B2B umożliwia także opublikowanie Oferty na platformie Planet B2B, co umożliwia Klientom hurtowym i detalicznym zapoznanie się z nią i samodzielne składanie zamówień.

Uruchomienie własnego e-Sklepu na platformie Planet B2B jest zautomatyzowane i nie wymaga prowadzenia żadnych prac wdrożeniowych.

Realizacja Zamówień

Nadanie zamówieniu odpowiedniego statusu umożliwia zarządzanie kolejnymi etapami jego realizacji:

  • przygotowanie zamówienia do wysyłki (kompletowanie)
  • przygotowanie etykiety kurierskiej (na przykład: UPS, DHL, FedEx, DPD)
  • przygotowanie dokumentów do wydruku (faktura)

Przekazane do ekspedycji zlecenie otrzymuje status “Wysłane”, co powoduje wysłanie do Klienta powiadomienia, zawierającego czas nadania i numer przesyłki.

Obsługa Płatności

Platforma Planet B2B daje kupującym szeroki wybór metod płatności: przelewy bankowe, PayU, Paypal, Dotpay, Stripe itp. Platforma umożliwia też oferowanie wybranym kategoriom Klientów Kredytów Kupieckich (limit kredytowy).

Praca Grupowa

Planet B2B obsługuje procesy wymagające udziału wielu stanowisk pracy i pracowników oraz oferuje szereg funkcjonalności zapewniających efektywną współpracę, również w warunkach rozproszonej pracy zdalnej:

  • zarządzanie dostępem do dokumentów zamówień dla poszczególnych stanowisk i osób (na przykład: funkcja stanowiska w procesie; segmentacja Klientów: imienne przypisanie Klienta, itp.)
  • śledzenie całości procesu realizacji zamówienia ze wskazaniem działań poszczególnych osób (dostęp do pełnej historii zmian)
  • przypisywanie zadań i wiadomości do zamówień i klientów (pozwala uniknąć zagubienia ważnych przypomnień – na przykład wymagany kontakt z klientem)

Wprowadzanie zamówień

Wprowadzanie zamówień w panelu sprzedaży odbywa się podobnie jak zakupy w sklepie internetowym: kiedy wprowadzana jest nazwa lub  kod produktu, system podpowiada listę produktów, które następnie można dodawać do koszyka zakupów, podając ilości.

Handlowcy mogą udzielać rabatów (z zachowaniem ceny minimalnej) oraz dzięki funkcji wielu koszyków przygotowywać zamówienia jednocześnie dla wielu klientów.

Zamówienia mogą być przyjmowane wieloma kanałami: e-mailem, telefonicznie, poprzez chat. Przyjęcie zamówienia do realizacji potwierdzane jest mailem, który umożliwia śledzenie jego realizacji.

Wysyłanie ofert handlowych

Jeżeli realizacja zamówienia wymaga uprzedniego wysłania Klientowi e-Oferty Handlowej do akceptacji, można ją wygenerować z systemu i wysłać e-mailem, co zajmuje zaledwie kilka minut i pozwala na dużą oszczędność czasu w porównaniu z trybem obsługi telefonicznej. Klient – również w e-mailu – potwierdza przyjęcie e-Oferty lub zgłasza parametry wymagające modyfikacji. Sprzedaż z użyciem e-Oferty ułatwia również obsługę płatności przez kupujących.

Fakturowanie

Planet B2B posiada funkcję automatycznego fakturowania sprzedaży, co umożliwia generowanie faktur na podstawie zamówienia i przesłanie do kupujących faktury w formie elektronicznej. Faktury w systemie Planet B2B mogą być dostosowane do każdej formy prawnej prowadzenia działalności: pełna księgowość VAT, faktury imienne, paragony).

Planet B2B zapewnia również eksport danych sprzedażowych do programów magazynowo księgowych w celu rozliczenia sprzedaży na koniec miesiąca.

komunikacja z Klientami

Planet B2B zawiera narzędzia do komunikacji z klientami: e-mail, chat lub sms. Służy to wysyłaniu wiadomości powiązanych z zamówieniem, na przykład przypomnień z zawartością zamówienia. Istnieje też możliwość odpowiadania na korespondencję.

Planet B2B umożliwia obsługę skrzynki odbiorczej. Dzięki przypisaniu adresu e-mail do kontaktu z klientami, Planet B2B automatycznie odczytuje wiadomości od Klientów, rozpoznaje czy dotyczą one zamówienia lub oferty i przypisuje wiadomość do historii dokumentu oraz powiadamia właściwego handlowca, który przypisany jest do tego dokumentu.

Zobacz klientów Planet B2B

już ponad 2000 hurtowni korzysta z Planet B2B

Zapraszamy do Planet B2B

Nie zwlekaj z uruchomienie e-Hurtowni.<br /> Wypełnij formularz zamówienia darmowej wersji programu obsługującego hurtowy e-handel.<br />

Wypróbuj za darmo