Katalog produktów i zarządzanie cenami

Katalog produktów i zarządzanie cenami

BAZA DANYCH PRODUKTÓW

Katalog Produktów jest przechowywany w bazie danych Postgres SQL. Dane produktu są podzielone na trzy poziomy: Produkt dostawcy – jest to odpowiednik wpisu w cenniku dostawcy dla danego SKU dostawcy. Produkt magazynowy – jest to odpowiednik unikalnego produktu producenta i może pochodzić od wielu dostawców (produkty dostawców). Produkt katalogowy – zewnętrzny katalog produktów dla każdego marketplace lub strony internetowej. Każdy katalog marketplace może zawierać podzbiór produktów magazynowych, np. katalog stron internetowych, katalog Amazon, katalog GSA itp. Każdy katalog może korzystać z różnych cen i kategoryzacji. B2B Online wykonuje mapowanie produktów dostawców do produktów magazynowych w oparciu o wyrafinowany algorytm mapowania, który obejmuje dostępne dane (UPC, MPN itp.). Produkty są zorganizowane w wielopoziomowe drzewo kategorii. Każdy produkt może być przypisany do jednej z kilku kategorii.

Katalog produktów i zarządzanie cenami

SZCZEGÓŁY PRODUKTÓW

Szczegółowe informacje o produkcie zawierają: Nazwa produktu. Marka i kategoria. Obrazy. Opis tekstowy (html). Specyfikacja techniczna (atrybuty, cechy). Cena. Dostępność/inwentaryzacja. Pozyskiwanie dostawców. Kody produktów (UPC, MFN, COO).

IMPORT KATALOGÓW

Informacje o produktach można importować z kilku źródeł: Zewnętrzne katalogi produktów (np. Etilize Spec Plus). Katalogi XML – można importować niestandardowe katalogi XML. Importer XLSX – format arkusza kalkulacyjnego B2B do importu katalogu.

Cena i Inwentaryzacja

Ceny i stany magazynowe można zaimportować z następujących źródeł: pobieranie ftp plików płaskich cen w formacie csv. import xml przez rest api. Importer xlsx – format arkusza kalkulacyjnego b2b do importu pliku cenowego. Opcjonalne ceny dla rządowej ceny promocyjnej.

EKSPORT KATALOGOWY

Tam informacje katalogowe można wyeksportować do następujących formatów: eksport xml w formacie google shopping. eksport online b2b w płaskim pliku xlsx. plik płaski CSV.

pexels-brett-sayles-3803517
pexels-lukas-590016
pexels-nataliya-vaitkevich-8062362

KATEGORYZACJA I PREZENTACJA PRODUKTÓW

Struktura kategorii jest nieograniczona, katalog może zawierać dowolną liczbę kategorii i podkategorii. Kategorie mogą być widoczne lub ukryte. Kategorie mogą mieć przypisane zdjęcia. Jeden produkt może należeć do wielu kategorii. Produkty mogą mieć inne warianty, każdy wariant ma własną cenę, dostępność i zdjęcia. Istnieje możliwość określenia atrybutów dla każdej kategorii: Ustalenie parametrów za pomocą listy dostępnej w panelu, dopasowanie do grupy produktów (np. dla sprzętu IT będzie to rodzaj procesora lub systemu operacyjnego). Narzędzie jest przydatne przy porównywaniu, filtrowaniu lub wyszukiwaniu produktów według kategorii według ich parametrów.

PODŚWIETLENIE I PREZENTACJA PRODUKTÓW

Ustalenie rabatu, wyprzedaży lub nowego produktu. Administrator może w bardzo prosty sposób zarządzać rabatami, wyprzedażami i ostatnio dodanymi produktami, co oznacza, że może wybrać produkty, które chce w ten sposób wyróżnić. Wyróżnione produkty posiadają specjalne etykiety graficzne. Administrator może tworzyć rankingi najlepiej sprzedających się produktów. Każdy produkt można wybrać i nadać mu priorytet w panelu administratora.

CENNIK

Katalog produktów może wykorzystywać niestandardowe porównanie cen z konkurencją za pomocą sprawdzania cen pająka. Konkurencyjna cena jest pobierana do bazy produktów i dostępna do porównania. Cena konkurencyjna może być wykorzystana do algorytmu decyzji cenowej. Pająki cenowe mogą korzystać z internetowego sprawdzania cen w odniesieniu do wybranego zestawu produktów. Grupy produktów można zdefiniować jako listy obserwacyjne i filtrować według marki, kategorii i ceny. Każdą grupę produktów można porównać z konkurencją w określonym czasie, zwracając 3 najlepsze konkurencyjne ceny i sprzedawców. Dodatkowe zasady można wykorzystać do kierowania konkurencyjnych sprzedawców.

KALKULATOR CEN

Do obliczania cen sprzedaży można użyć niestandardowych reguł cenowych: reguły oparte na marży/zwyżki są używane na podstawie kosztów ustalanych na podstawie produktów zmapowanych przez dostawcę. Możesz zastosować regułę najlepszego kosztu, jeśli tylko aktualnie dostępne produkty mają być brane pod uwagę. po ustaleniu najlepszego kosztu możesz dodać marżę i zwyżki, aby obliczyć docelową cenę sprzedaży, np. koszt + 10% + 10 USD. Łączna cena obliczona i konkurencyjna: jeśli dostępna jest cena konkurencyjna, możesz użyć zarówno ceny podstawowej sprzedaży, jak i ceny konkurencyjnej, aby zwiększyć lub zmniejszyć ostateczną cenę sprzedaży.